Välkomna.

Hej och välkomna till min blogg SvårtLiv, eller läs SvartLiv om ni nu tycker att det namnet låter bättre. Den här bloggen kommer jag främst använda som en dagbok där jag för min egen skull kommer skriva tankar och känslor jag har. Det här kommer för mig bli ett nytt sätt att prata ut då jag inte längre går hos min psykolog.

Jag kommer att vara anonym i min blogg så jag kommer inte tala om vad jag heter, vart jag bor eller exakt hur gammal jag är eftersom att jag är rädd för att det jag skriver ska läcka ut så nära och kära får reda på saker som jag vill hålla inom mig.

Jag kan berätta att jag är en tjej som går på gymnasiet. Jag trivs med min vardag om jag bortser från de jobbiga tankar och känslor som hela tiden finns hos mig. Jag är en trevlig, social och utåt glad tjej som hela tiden försöker finna mig själv och meningen med livet. Nu för tiden ser jag för det mesta bara det roliga och det positiva i saker och ting till skillnad från förut då jag såg allting svart.

Den här bloggen kommer präglas av mitt sorgsna jag, det jag'et som ingen i min familj eller kompiskrets känner till. Ni kommer bland annat få läsa om mina självmordstankar jag haft, om min självdestruktivitet och allt mörker jag bär inom mig.

Jag vill inte på något sätt uppmuntra er läsare till depressioner eller dylikt så denna läsning sker på egen risk.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej tjejen!

Jag mår själv otroligt dåligt, och vill bara säga till dig att jag tycker det är otroligt starkt av dig att göra det här! Hoppas att det kommer ljusare tider för dig! Nu har du en trogen läsare ! :) Kram

2010-01-11 @ 20:26:42
Postat av: Blue Harvey

http://sjalvmord.com

I know u like it ;)

2010-01-11 @ 22:33:55
Postat av: 1sekund

Hejsan jag har också startat en blogg i samma syfte, det ger en mycket tillbaka faktiskt en relife eller hur man nu ska kalla det.

Har börjat berättat om bloggen nu för några av mina vänner, så det är lite blandade känslor men det känns skönt att dom vet.

Lycka till med bloggen, ser framemot att läsa, tror vi har en del att känna igen sig av oss från varandra om mående och sånt.

Har inte direkt skrivit något om då jag skar mig och sånt men det kommer väl det med när jag vill/vågar skriva om det.

Massa Kramar och Lycka till!

2010-01-14 @ 14:44:10
URL: http://ensekunditaget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0